måndag 1 februari 2010

Söta semlor och annan vardagslyx....

*
Mumsigt söndagsmys!

I går hade vi söndagsmys med semlor.... Nora tycker att vi ska mysa varje kväll, helst med massor av chips och ostbågar och jag måste erkänna, att ibland känner jag faktiskt lite likadant! :) .... Så gårdagskvällen spenderade vi med lite godsaker och familjefilm! Egentligen är semlor ingen storfavorit i den här familjen, men jisses vad vi åt och oj oj vad goda de blev!!! :)



En bricka med krafs... om man frågar Johan...

I kväll blir det nog inget extravagant till middag.... Bara hederlig husmanskost, eller stekt ägg och smörgås... Vi får se! ;)

I morgon är det råplugg som gäller och lite annat icke livsnödvändigt och kanske inte heller så himla välbehövligt, men ack så glädjande och efterlängtat! Jag och Ida har nämligen beställt tid för att fixa naglarna och det ska bli riktigt roligt att få unna sig denna lyx! För är det något som mina föräldrar har lärt mig, både medvetet och genom sitt handlande, men också omedvetet eller för att de aldrig hann göra vissa saker, så är det att njuta av livets alla ting, både här och nu, men även i morgon och längre fram i tiden!!!

Så ett par nya naglar i gelé känns som en underbar idé! Kanske inte om man tänker på de stackars barnen i Haiti... Men om man gör mer än bara tänker på dessa små, ja då känns manikyr som något man faktiskt kan unna sig!
Inte för tjocka och heller inte för långa vill jag att de ska vara, då de annars kan kruxa till det lite vid vissa speciella tillfällen... eller hur Annika!? ;) Men lagom långa och alldeles fantastiskt vackra har jag tänkt mig att de ska bli!!! Man kan tycka att det är bagatellartat, man ack vad det ger glädje och livskvalitet! :)

Allt gott till er!
Kram

2 kommentarer:

KLydell sa...

Vad gott med semlor!!
Jag har bakat bananmuffins två kvällar i rad, lite nyttigt men samtidigt gott ;)

Maria sa...

Låter jättegott! Du kan ju får bjuda på det då du kommer!! :)) <3