söndag 25 juli 2010

Att finna ro....

Redo för stranden


Ljuvliga lack....


Efter att min mamma insjuknat och förlorat både sin mobilitet och förmåga att tala, brukade vi sysselsätta oss med att jag målade våra naglar..... Egentligen hade hon aldrig varit särskilt förtjust i att använda nagellack, men mycket förändrades under hennes sista tid och vi fann båda en viss ro i att sitta och fila och lacka ...och göra oss fina.

Något som min mamma verkligen älskade att göra var att resa och det gjorde hon, så ofta hon bara kunde tills dess att sjukdomen satte stop för detta! ...Själv har jag alltid gillat att måla naglarna och precis som mamma älskar även jag att resa! :)))

Ha en underbar och fin vecka alla rara och var rädda om er!

Kram

5 kommentarer:

nina/nice sa...

Vad skönt att resa bort och lämna det här
skitvädret! :-)
Hoppas ni får det hur bra som helst!!!
Kram från oss alla till er alla!
Nina

KLydell sa...

Hoppas att ni får det supermysigt på semestern!! Jag ska försöka se till så att huset står kvar när ni kommer hem ;)
Puss min älskade mamma!

Stina sa...

Så gulligt du skriver.:-) Kram Stina

annika sa...

Fint skrivet.
Hoppas att ni har en bra resa.
Kram
annika

Vita små hjärtan sa...

Så fint du skriver. Min mamma och jag gjorde också små mysiga saker hennes sista tid.
Ha det så alldeles underbart!!!!!
Kram Agnetha