måndag 11 juli 2011

Den goda samtalaren enligt mig...

Blomster från trädgården...

är oftast en person vilken är bra på att lyssna...


Fotbad...

någon som inte alltid måste prata eller höras mest...


Röda rosor och andra blomster....

eller nödvändigtvis känner att den måste hålla med eller tycka lika i alla avseenden...


Blomster inomhus...

men som respekterar dig för den du är och det du säger!!!

För den goda samtalaren får andras ord en betydelse, en mening och ett innehåll... Jag är lyckligt lottad, för jag har många fina nära och kära, som är underbara samtalare, pratare och lyssnare!!!



I höst skriver jag ytterligare en C-uppsats.... denna gång om samtal i undervisningen, om att interagera, men framförallt om betydelsen av att lyssna... Men innan hösten tar vid ska jag fortsätta att njuta av sommaren, av ledigheten och av min fina familj och mina underbara vänner!!!


Kram och tack för att ni tittar in!!!

Pst... igår satt jag ute i solen, med fötterna i ett fotbad... sedan fick jag tånaglarna filade och målade av Herman... livskvalitet på högsta nivå!!!

6 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Jag tror att du är en fin samtalare, njuter alltid av din blogg, den är så vänlig och dina bilder så underbara, det ger ro att läsa vad du skriver och vad du visar.
Fortsätt njuta fint av sommaren!
Kram Eva

Åke och Tanterna sa...

Hejsan vännen...

Hoppas Du har det toppen mitt i sommaren...

När det är dags för Din C-uppsats, kan Du höra av Dig... Jag misstänker att jag kan ha endel böcker som Du kan ha nytta av i Ditt arbete. Har juh pluggat både pedagogik, specalpedagogik och kommunikationsvetenskap.

*KRAMAR om*

/Britt

Stina sa...

Härligt inlägg...och så alla fina bilder såklart.:-) Kram Stina

Ida sa...

Att lyssna är viktigt... :)
Puss puss♥

annika sa...

Tror att du är en mycket bra samtalspartner. Dina vackra bilder är ljuvliga.

Passa på att njut nu av din ledighet. C-uppsatser kräver en hel del.

Kram i sommaren
annika

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej vännen!
Vilka underbara bilder! Underbart med ett så vackert fotbad.
Jag tror att du är en fantastisk samtalare och lyssnare.
Stor Kram Annelie ♥