onsdag 27 juli 2011

Inredningskaos...

Vårt nya badrumsskåp rymmer massor av både nödvändigheter och annat som kan vara bra att ha när man befinner sig i ett badrum! :) Nu fattas bara en hasp, som först måste blästras innan den sätts dit, så är skåpet klart! :)))

Möbler kors och tvärs...

Just nu råder det allmänt renoveringskaos i vårt hus och det står möbler överallt! Golvet i vardagsrummet är slipat och vaxat i ett par omgångar och nu återstår uppsättning av en superfin nyproducerad 60-talstapet (Johan trodde att jag skämtade när jag deklarerade min omedelbara kärlek för denna skönhet, hi hi), målning av väggar, ett skåp (som jag fått av min bror och svägerska), ett soffbord (tidigare tillhörande min mormor och morfar), en vägghylla (arv efter min mor)... ja och lite annat smått och gott! :) Tänkte byta ut några gamla loppismöbler och istället använda de arvegods som vi har haft undanställda under flera år... det känns så mycket roligare och bättre om dessa kommer till användning!!! Det vita och romantiska kommer att tonas ned en del i vardagsrummet, även om det fortfarande kommer att vara mestadels ljust och vitt... ;)


Jag hoppas att ni har det fint och trivsamt
och att ni och era kära mår väl!!!
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att hitta hit, men svårt att kommentera!
Vad stämningfullt det är här, jag återkommer!
Fin kväll på dig!
Anna

annika sa...

Spännande att byta ut lite möbler. Kul att arvegodset kommer till användning.
Kram i ljumma sommarkvällen

annika

Unknown sa...

Härligt med sånt kreativt kaos :-)
Och kärt arvegods, är helt klart roligare än okänt loppisfyndat, även om man ibland kan känna en väldig närhet med sånt också.

Kram ♥
från Eva

Home No.1 sa...

Hej vad roligt och jobbigt! Ska bli roligt att se när du är klar! Kram Annica.