onsdag 13 juli 2011

Det här med att göra lunch...

Barnens sommarfavorit... frasvåfflor med grädde, smör och sylt

Åh vad jag älskar att äta gott... både mat och fikaböd!!!  MEN varför ska det vara så trist att laga mat, eller att baka???  Vem vill stå vid spisen och göra lunch när solen skiner, eller annars med för den delen??? Mutter mutter, jag vet, men att fixa och trixa i köket hör inte till min eller min mans favoritsysselsättning.... :)


Min sommarfavorit... varma mackor, avakadosallad och min mans bönsallad :)


Nåväl, nu har Johan semester och då turas vi om att laga mat och det är så "jättehimla" superskööööönt!!!
Ikväll blir det dessutom lyx, för då ska vi till Ida på middag! :)  Men först ska det målas hyllor och fogas runt fönsterglas på nygamla badrumsskåpet. Visar när det är klart!!! :)))


Lev sommaren och njut livet alla rara!!!
Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att få maten serverad!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Ja, där har vi något gemensamt, jag tycker det är jättetråkigt att laga mat - men äter gärna!
Är nyfiken på badrumsskåpet!
Kram Eva

Härligt hemma sa...

Håller med om att det kan vara trist att laga mat, främst vardagsmat som bara måste till, men det är ju VÄLDIGT gott att äta!! Varma mackor och sallad är ju perfekt sommarmat!!
Ha det så gott!!
Många kramar Madeleine

annika sa...

Minns de där åren då alla barn behövde en matig lunch. Nuförtiden är det inte så viktigt utan man kan ta sig något enkelt...skönt. Men din favorit ser god ut.
Hoppas att du fick njuta lite i kväll hos Ida.

Kram
annika

martinealison sa...

Hum!!! cela me paraît bien bon tout ça! J'arrive... je pourrais vous faire la cuisine, j'adore ça... Gros bisous

Anonym sa...

Men hallå...!:-)
Jag tycker ju att ni verkar vara jätteintresserade av att laga mat, båda två!:P
Ni lagar ju alltid en massa gott, när en annan "tragglar" med det gamla vanliga. Kom hit och laga mat, vetja:-) Kram AK;-)