söndag 21 augusti 2011

Förbisedd vän...

Sötaste kaffekoppen från PIP STUDIO och charmig loppisassiett!


I höst kommer en ny upplaga av Monika Ahlbergs Rosendals trädgårdscafé ut! Detta ser jag fram emot då jag varit på jakt efter denna underbara bok under en längre tid!!! :))) Så fort den är min ska jag låta mig inspireras av alla härliga recept... och sedan ska jag baka, fika och dricka kaffe ur mina söta kaffekoppar, vilka jag i och för sig redan är en flitig användare av!!!


Äppelpajer... de första i år där äpplena plockats från de egna träden


I morse vaknade jag med massor av energi, men var den sedan tog vägen vet jag inte... Så det blev en latmansdag med tidningsläsande och sittande framför datorn! Tänkte att det kan vara nyttigt att inte göra någonting... få tid "att vänta in sig själv, sin ofta förbisedde vän" vilket Owe Wikström, ni vet sommarprataren, menade är viktigt!!! :)

Lite matlagning och bakning blev det i alla fall under eftermiddagen... och så lyssnade jag på Leif GW Perssons sommar... jag gillar verkligen honom!!! :)


Skön söndagkväll önskar jag er!!!
Jag hoppas att ni får en fin start på den nya veckan!!!

7 kommentarer:

Stina sa...

Så söta små pajer du har gjort.
Duktiga du. Kram Stina

Härligt hemma sa...

Låter som en trivsam dag! Älskar koppen och fatet, härlig kombo!!
Många kramar Madeleine

Unknown sa...

Ljuuuvligt söt kopp Du har...!
Klokt ordat av Owe Wikström, och väl förvaltat av Dej :-) Ska också försöka att göra detsamma!

Leif GW Persson, är/har varit på visit här i stan nyligen.
Han ska lösa en del gamla mord. Hoppas han lyckas, för sånt är otäckt :-(
Gillar honom också. Det är nog r ö s t en, tror jag ;*)

Kram ♥
från Eva

millandante sa...

Vilken UNDERBAR blogg du har!! Vill bara sitta och scrolla bakåt hur länge som helst... men det är måndag imorgon så... jag återkommer!! Lägger till mig som följare!:)

Mvh Milla

Unknown sa...

Åhh, så vackert...och de små pajerna ser underbara goda ut.
Jag blev nyfiken på boken. Ska kolla.
Ha en mycket fin måndag
Kram
Nelya

Vardag och flärd sa...

Din kopp är så ljuvlig! Färgerna är så fina.
Jag har en bok av Monika Ahlberg som jag tycker mycket om, det är Monikas jul.
Ja, nu blir det dags att göra äppelpajer, mums.
Fortsätt nu att ha det riktigt fint!
Kram Eva

Vita små hjärtan sa...

Härligt med en bara vara dag! Å så härliga bilder!!! Koppen är ju alldeles ljuvlig!
Kram Agnetha