onsdag 3 augusti 2011

...glimtar från vardagsrummet

Oglaserad Sturehofkruka och det nyslipade och vitvaxade golvet!


Nere i Karlskrona köpte jag en Sturehofkruka... men inte en vit, eftersom de är så oförskämt dyra, utan en oglaserad, vilken jag fick för halva priset! :))) Funderar på om jag ska måla den eller låta den vara som den är, vad tycker ni?


Med nya tapeten kom taklampan i vardagsrummet mer till sin rätt


Jag älskar verkligen vår nya tapet... den påminner mig om min barndoms somrar hemma hos farmor och farfar! Somrar vilka vi tillbringade i Blekinge, minst ett par veckor varje år... Efteråt har jag fått veta att detta inte alltid var så uppskattat av min mor, vilket jag kan förstå, men jag, jag älskade verkligen att vara där! Dessa veckor var sannerligen ren och skär LYCKA!!! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag hade världens BÄSTA farmor och farfar!!! För enligt mig bar de på gränslösa mängder kärlek, oändligt med tålamod och ett genuint  intresse för att umgås och vara tillsammans med mig och min bror!!!

Virkgarn...


Här skiner solen... men vi håller oss inne och i skuggan. Dagen består mestadels av  målning och fixande av möbler... Jag hoppas att ni har det fint i sommarvärmen!!!



KRAM

8 kommentarer:

Nora sa...

Jag tycker att du ska låta krukan vara som den är, vi har redan en massa vita prydnader i huset!;)
Jag gillar också vår nya tappet!!
Kram Nora!:) <3

Ida sa...

Jag ska låta min kruka vara, det tycker jag att du också ska göra ;) Nästa finast oglaserad.....

Jag älskar tapeten, så fin!! Och att den av bara minen kan skänka glädje är väl något helt fantastiskt underbart!!
Jag ska nog göra om pallen som du tipsade om och jag kanske kan få sno en liten bit av tapeten ;)

<3 <3 <3

annika sa...

Du ska tydligen lyssna på dina döttrar:)
Jag vet inte hur den blir då du målar den men det kanske är bra att den får vara som den är.
Fina minnen från barndomen.

Jag har klippt gräset i dag och sen lite att uträtta på stan.

Kram
annika

Stina sa...

Jättefint!
Jag skulle själv vilja ha en oglaserad sådan kruka. Jag har vit och svart.
Men jag hade låtit den vara så där fin.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Vilken läcker tapet! Håller med de andra, krukan kan du låta vara, du kan alltid måla den senare.
Kram Carina

annika sa...

Glömde svara: Jag torkar svampen för smaken framträder mest då säags det. Tar med den i en gryta eller i en sås...gott

kram

Unknown sa...

Underbara garnnystan!
Allt annat också, men jag liksom fastnar med blicken vid dem :-)))

Kram ♥
från Eva

martinealison sa...

En ce qui me concerne, je le laisserais dans son jus!
Il t'a plu ainsi... ne change rien...
gros bisous