tisdag 23 augusti 2011

Turkos är min själ och...

...inköpt på Åhlens

...min nya sminkväska! Den senare i turkos manchester, med cerise- och rosafärgade rosor... så fin! Om jag "måste" välja en favoritfärg just nu, blir det turkos... likt färgen på ett hav eller en vacker turkos sten...  


Att öppna badrumsskåpet med... enkel, nyblästrad och väldigt fin

När vi väntade Nora hade vi en barnmorska som i flera avseenden var speciell och "alternativ" i sitt sätt att tänka. Första gången vi träffade henne ville hon veta vilken färg vi kände att vår baby hade... Jag kommer inte ihåg om vi någonsin kom fram till det, men om min själ har en färg, då tror jag att den är turkos.... :)))


I badrumsskåpet...

Söt ljuslykta, inköpt hos Marias i Karlskrona
Förvaring i plåt, kommer från Granit i Göteborg


Den här veckan har barnen börjat skolan... men jag har fortfarande lite ledighet kvar! Så jag ska skynda varsamt, inte göra mycket och njuta av att bara vara! I morgon och ett par dagar framåt ska jag dessutom göra det tillsammans med min käraste och finaste barndomsvän Annika... och hennes lille "going", Melker!!!


Jag hoppas att ni hinner med att göra det ni ska, eller hinner att "göra ingenting"...
...mycket tack för att ni tar er tid att titta in här!

14 kommentarer:

Nora sa...

Visste inte att Annika och Melker skulle komma imorgon.. ska bli kul att träffa dom igen!!

Jag tror nog jag var ett rosa barn,,, eller ett mångfärgat barn!! ;)
Kram Nora! :) <3

Ida sa...

Vilken underbar sminkväska!!! Superfina bilder!
Du har verkligen en turkos själ.... ljuvlig!

Det ska bli jättemysigt att träffa Annika och Melker!

Puss och kram <3 <3

Anonym sa...

Låter som en toppenvecka!
Söt väska!
Kram Carina, som ska göra ingenting

shabby chic og lavendel sa...

Så glad eg er for at eg tilfeldig snublet over denne herlige bloggen din. Sminkevesken din er helskjønn. En nydelig farge. Eg har sett meg rundt om her hos deg, og sukk for noen herlige bilder du tar!!
Eg kunne ikkje anna enn å legge meg til som følger... :)

Ha en fin kveld.
Hilsen fra Catharina

KLydell sa...

Villa mysiga färger! Hoppas att ni får det mysigt du och Annika!

Vardag och flärd sa...

Sminkväskan är ljuvligt vacker!
Ha det riktigt fint med din barndomsvän!
Kram Eva

Unknown sa...

Vilka fina pastellfärger! Sminkväskan är finfin!
Kram
Nelya

Stina sa...

Turkost är väldigt fint.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Fin sminkväska som du köpte. Jag vet att du är favorit för speciella blommor.

Ha en underbar vecka! Kram "danskan"

Vita små hjärtan sa...

Så vackra bilder! Sminkväskan var så fin.
Härligt att umgås, det är bra för själen!
Njut av din ledighet...
Kram Agnetha

millandante sa...

Vilka vackra bilder!! Jag tror minsann att min själ blev turkos nu också:)
Så roligt att du varit inne hos mig tidigare. Din blogg tänker jag inte tappa bort nu. GILLAR!!

Läste att du pluggar till lärare, kul!!

Kram Milla

Unknown sa...

Turkos är en fin färg...varm.

Kram
från Eva

Anonym sa...

Ja vi har alla våra älsklingsfärger....turkos passar fint till min lila....
Söt liten väska. Såg du min kommentar om att maila?

Kram
annika
Ditten och Datten

nina/nice sa...

Åh, vad mysigt att tänka att varje själ
har en färg...
Hoppas du och din vän får några underbara
dagar tillsammans!
Ha en fin helg!
Kram Nina