lördag 24 september 2011

Att veta vad man vill



Smulan♥


Att veta vad man vill är härligt!!! :) När jag ung och skulle söka gymnasieutbildning blev det, den då tvååriga Reklam och Dekoratörsutbildningen... och visst var det ett bra val!  Men om jag ska vara riktigt ärlig så var det mer min mammas önskan än min egen att gå denna, för jag ville egentligen gå en annan.

När Kajsa skulle söka gymnasieinriktning blev det  Natur och teknik och Ida gick  Hantverksprogrammet med inriktning mot frisör... och båda gjorde de sina egna val!!!

Om ett år är det Noras tur att välja inriktning och hon vet precis vad hon ska bli... nämligen frisör! :))) Trots flertalet "goda råd" från andra, vilka tycker att det finns så många andra och bättre utbildningar att välja, står hon fast vid sitt beslut... och det är både jag och Johan stolta över!!! Vi vill nämligen att hon ska få äga sina egna val... bli den hon vill vara och inte någon som formats efter andras beslut och önskningar!!! För att kunna välja är underbart och viktigt, särskilt som det är så mycket annat i livet som vi inte själva kan styra eller bestämma över...


Jag hoppas att ni har möjlighet att välja... det ni känner är viktigt!!!
Kram

8 kommentarer:

KLydell sa...

Jag kände inte igen Nora först, det är verkligen superbra bilder på henne!!!

Ida sa...

Jag dör, vilken vacker tjej!!! <3 <3 <3

Anonym sa...

Håller med ovanstående, vilka vackra bilder på en vacker flicka!

Kram Carina

helen tilston sa...

I read your post and your daughter's choice and how you value this decision. She is likely very artistic and will do very well.

I am your new follower
Helen xx

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vill man, då KAN man!!!!

annika sa...

Så fin! Kul att hon redan nu vet vad hon vill syssla med.

Kram
annika

Anna tassar in.. sa...

Oj här kommer jag o tassar in i din fina värld..jo men du visst är det viktigt att välja men ibland är livet lite som ett bananskal..man halkar in på en bana liksom..och bara man trivs så spelar det egentligen ingen roll vad man gör..så ser jag det..livet ska vara spännande och trevligt då blir det bra..

Psst..jag har scrollat o njutit av ditt fina sätt att leverera här på B & L..Mvg till dig..

Elzie sa...

Jag hoppas det går bra för flickebarnet som ska bli frisör. Har just varit hos frissan idag och hon var orolig för de elever som går ut nu och som inte får någonstans att jobba. Här i stan utbildas det frisörer både kommunalt och privat och stan är inte tillräckligt stor för alla. Tyvärr!!
Själv gick jag distribution- och kontor men det jobbade jag inte så länge som, haha. Annars passar det mig att jobba med papper. Men nu är det vården som gäller och det går bra det också.
Ha det så gott.
Kram Elzie