torsdag 29 september 2011

När lusten faller in...

Ett par av alla skärmarna


...ska jag pimpa och fixa till mina lampskärmar! :) Dessa båda hittade jag på loppis i somras och då var de klädda i beige- och brunfärgade plyschtyger, glittriga kantband och "sidenfoder"! :P  Egentligen gillar jag "tantlampor" med lite rysch och pysch, med dessa var så skitiga och slitna, så  jag sprättade bort tyget och Johan spraymålade dem vita! Hade det inte varit för att jag är en sådan usel (betyder i detta fall oekonomisk och alldeles för frikostig med färg) spraymålare, skulle jag har gjort det själv, men efter att ha förbrukat nio flaskor då jag målade om en vägghylla, erbjöd sig Johan att hjälpa mig! Nu återstår bara att invänta inspiration och lust så att jag kan göra lampskärmarna tjusiga och fina... vi får väl se när det blir! :)))



Dorisen gillar glass... och det är gott när man har en hals som gör ont


I morgon blir det barnbarnsmys med en febrig liten Sötnosa! Då ska vi äta glass i stora lass, måla SvampBob och läsa Pipi Långstrump... och så ska vi vila!!!


Ha det fint och var rädda om er!!!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med lite pyssel framöver!
Hoppas du och barnbarnet får det bra i morgon!
Kram Carina

mamma lycklig sa...

Vilken mysdag det kan bli. Hoppas bara att lillskruttan känner sig piggare.
Spännande med lampstommarna, ja nu behöver man ju inte göra så mycket åt dem. Ju enklare desto bättre.
Ha en skön helg.
Kram kram Nettan

annika sa...

Har inte tänkt på att skärmarna är snygga i sig själva. Jag har en stor som är grönklädd.....men formen är fin...ska kanske ta och fundera över det. Tack för tipset!

Ha en fin dag med lilla Sötnosan. Malva och jag tog oss en tur till stan igår. Hon är snäll och tålmodig den lilla Godingen.

Kram
annika