fredag 9 september 2011

Tjuvstart på...

Miniscones

...fredagsmyset blev det i morse! :) Eftersom kylen denna morgon var ganska tom, kändes sconesfrukost som en trivsam start på den soliga och fina fredagen!!! :) Den här gången  blev det miniscones, en supergod variant som finns i Anna Bergströms Nya Annas mat, och på dessa hade vi philadelphiaost och marmelad, mumma!!! Såg att receptet finns på nätet, klicka här så kommer du dit! :)


Varma och nybakade... och ljuvligt goda med philadelphiaost och fruktmarmelad


Nu har vår vän Annika åkt hem... och vi saknar henne såklart!!! Har man inte en syster kan man ju alltid skaffa sig en... och hon är min absolut bästa låtsassyster!

Annars då... jo dagen ser ut att bli lugn! I soffan ligger en hängig Herman och jag tror bestämt att jag ska sällskapa med honom ett slag framför TV´n... MEN innan jag gör detta vill jag uppmärksamma den jättefina och ljuvliga bloggen Lavendeldockor, och gulliga Nelya som givit mig en AWARD!!! Nelya, det värmer mitt hjärta att du tänkte på mig och jag tackar och niger!!! Av flera orsaker väljer jag att, som tidigare, inte skicka denna vidare... men jag tycker absolut att ni ska kika in hos Nelya, för hennes blogg bjuder på supermysig inspiration och många vackra bilder!!! :)))


Ha en underbar fredag alla fina och rara!!!
KRAMAR

7 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Tack vännen, jo jag ska försöka njuta en smula....
Vilken härlig frukost! Lät så gott, ser dig sittande och smaska och höstsolen tittar in genom fönstret!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Nora sa...

Jaa, det var supergott med miniscones!!!
Fina bilder!
Kram Nora! :)

Anonym sa...

Ser gott ut! Har inte ätit scones på flera år, dax att prova kanske.

Ha en bra helg!
Kram Carina

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Å vad gott det ser ut! Ska jag prova på att baka det någon dag tro? Brukar inte vara nåt proffs på bakning.. haha!!
Ha en bra helg! Kramen!

Vardag och flärd sa...

Min dotter o jag älskar scones så detta ska vi prova när vi har en liten mysstund bara hon och jag.
Jag tittade in hos Neyla och det var en fin blogg med vackra bilder - nästan lika vackra som dina.
Ha en riktigt fin helg vännen!
Kram Eva

Unknown sa...

Åhh, vilken härligt frukost du har haft! Jag ska kolla in receptet.
Tack för alla snälla ord. De värmer!
Ha en mycket skön helg!
Kram
Nelya

millandante sa...

Åh så gott!! Det var längesedan jag jag bakade scones, så jag tackar för den påminnelsen, det är ju så himla gott!

Kram