måndag 10 oktober 2011

Att höras och synas... och att äta något gott

Nora fixade mellis åt oss

Idag har jag gått igenom ett par av SOU:s utredningar om skolungdomars psykosociala hälsa... och är det något som kan få igång mig, så är det när barn och ungdomar far illa!!! Dessutom skrämmer det mig att så många unga människor känner att de saknar stöd från lärare och andra vuxna människor!!! Alla barn har rätt att må väl... och alla barn ska ges förutsättningar att kunna känna att deras person både uppmärksammas, synliggörs och får komma till tals!!!

Till dagens trivsamheter kan Noras American pancakes nämnas! Dessa blev väldigt uppskattade av  både lillebror och mor och avnjöts tillsammans med sirap, lite frysta bär och en klick grädde!!! Tack fina gumman!!!  :)))


Nu fortsätter måndagens projekt!
Kram alla fina!!!

6 kommentarer:

annika sa...

Ni mumsar och äter gotter ni mest varje dag.
Håller med dig om ungas livssituation. Tragiskt att inte alla känner trygghet i vårt land.

Kram
annika

Klydell sa...

Gud vad gott det ser ut!!!
Jag tittade lite i den där systrarnas plockmats bok och jag blev kär i den!!

Vardag och flärd sa...

Nej, barn FÅR inte fara illa och må dåligt men ändå är det många som gör det och vi måste försöka förstå varför för att kunna hjälpa. Åh, det är så svårt!
Kram Eva

Anonym sa...

Wow vad gott det ser ut!
Instämmer, barnen ska synas höras och respekteras!
Ha en fin dag!
Kram CArina

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Så gott det ser ut, smakade säkert ljuvligt!!!
Lycka till med allt ditt läsande och pluggande! Jag beundrar dig för det!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Stina sa...

Mmmm... så gott!

Ja, jag är också en så'n som brinner för barn och ungdomar. Det är så mycket som är jobbigt för dem idag. Finns det ingen som lyssnar till dem eller försöker förstå dem, var ska de då gå? Stackars ungar, säger jag bara.
Kram Stina