onsdag 12 oktober 2011

Att tycka om saker



När Herman var liten älskade han jordglober... och prydnadsskepp! Nora har länge haft dille på klockor och vackra ur... och hon har alltid älskat "krimskrams"! :))) Genom åren har de samlat på sig en del  "finsaker" kan jag säga! Själv är jag inte så mycket för prydnadssaker... men jag har ett par favoriter, bland annat mina Beethoven- och Mozartbystar! Min morfar och mamma var ena riktiga Mozartälskare och själv har jag alltid tyckt väldigt mycket om Beethoven! :)))


Idag skiner solen... LOVELY!!!
Ha en underbar onsdag!
Kram

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Nej, så mycket prydnadssaker har man inte nu men det finns ju saker som betyder något alldeles speciellt och de måste man behålla och minnas.
Ha en fin höstdag!
Kram Eva

Ida sa...

Ja tänk vad mycket fint man kan samla på när man är barn!
Tjusiga bilder!
Puss Puss♥

annika sa...

Min pappa var en stor älskare av bl.a Mozart och Beethoven. Jag minns så väl hur han drog upp volymen och pratade om hur vacker musiken var jämförbart med dåtidens knarkpop...dvs Beatles och Rolling Stones.

Kram på dej du fina

annika

martinealison sa...

Il est si mignon ce petit âne...
Les objets nous rattachent à nos enfants...
gros bisous