tisdag 25 oktober 2011

Finaste armbandet

Säljs på apotek DocMorris


I somras hade Johans kusin, Ida, ett jättefint armband på sig och jag har sedan dess letat efter ett sådant... och tänka sig, i lördags hittade jag så äntligen ett! LYCKA!!! :))) Det fina med detta armband är att det stödjer arbetet för barns välmående och rättigheter och att varje pärla och färg representerar en enskild artikel i barnkonventionen.  Av särskilda skäl står de vita, ljusblåa och röda pärlorna mig varmast om hjärtat!!!


Artikel 19.1 Barn ska skyddas mot alla former av fysiskt eller psykiskt våld.

Artikel 6.1 Varje barn har en inneboende rätt till livet.

Artikel 39 Barn har rätt till psykisk och fysisk rehabilitering samt social återanpassning då det varit utsatt för vanvård, utnyttjande eller övergrepp.


Skön tisdag alla fina och tack för att ni tittar in här!!!
KRAMAR

6 kommentarer:

Anonym sa...

Av särskilda skäl förstår jag dig.
Kram vännen, fint armband.
Carina

Vardag och flärd sa...

Ska åka och försöka få tag i ett sådant armband, känns viktigt tycker jag. Barnen är det finaste som finns och vi MÅSTE göra allt för att de ska få det bra.
Kram Eva

martinealison sa...

Une très belle cause... Il faut protéger les enfants et faire que plus jamais il y ait de la violence...
Je viens de voir un film magnifique : "Polisse".
Un film qui relate la vie d'une brigade de la protection des mineurs. Comment des policiers peuvent trouver leur équilibre entre leurs vies privées et à la réalité qu'ils sont confrontés tous les jours dans leur travail.
Je vous le conseille.
Gros bisous Maria.

Vardag och flärd sa...

Inte stickar jag nåt avancerat, det är en halsduk i rätstickning och tjockt garn så den blir snart klar. Ibland är det skönt att göra något riktigt lätt.
Ha det fint med din stickning och jag vill gära se den färdiga kudden!
Kram Eva

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Oj så underbart sött, och så värmande när man vet vad det står för, allting sånt där måste plockas fram i ljuset.
Konstigt jag sa just det till maken i dag.-Alla barn borde ha en någotsånär normal barndom i alla fall. Åtminstone. Du förstår säkert vad jag menar.
Många kramar till dig Maria. Du gör mig också glad, sköt om dig.
Bilderna på barnen är sååååååååååå läckra, vilka vinklar, du är en sann konstnärssjäl.
Zara

Ida sa...

Ett viktigt och fint armband!!!
Jag vill också ha ett!!!
Puss Puss♥