torsdag 20 oktober 2011

Sysslor

Porslinsblommor... tantigt och supercharmigt


På torsdagseftermiddagens agenda står trivsamheter, det blir nämligen mysfika med barn och barnbarn! Åh vad det ska ätas gräddbakelser och drickas lemonad ur sugrör... och kaffet, det ska serveras i de fina, vita och gulddekorerade "tantkaffekopparna". Det kallar jag trivsamma sysslor, kanske inte  LIVSNÖDVÄNDIGA  men ack så UNDERBARA!


Finkoppar och porslinsblommor ska användas!


Men först ska det pluggas och tvättas och Nora ska vila och kurera sin eländiga förkylning... för i helgen bjuds det nämligen på ytterligare, och väldigt efterlängtade, trivsamheter och tills dess vill  vi att Smulan ska vara pigg!!! 


Önskar er en skön och fin torsdag!
Här skiner solen, hoppas den gör det hos er med!
love♥♥♥♥love

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Kära vän, vilka trivsamheter du planerar - och det är livsnödvändigt att ha det trivsamt ibland! Kaffe i tunna koppar är det godaste som finns.
Ha det fint med ert mys!
Kram Eva

Anonym sa...

Googlade och hamnade här, världens mysigast blogg! Men så mycket fint du bjuder på!
Tjing!
Lena

Anonym sa...

Kan inte kommentera via min användare, men jag återkommer så att du kan hitta till mig!
Återigen Tjing

Vita små hjärtan sa...

Jag vill tacka allra varmast för dina värmande gulliga ord hos mig!
Dina bilder är så härliga. Hoppas du haft en fin dag!

Kram Agnetha