lördag 7 januari 2012

Att hjälpas åt

Den orörda hyllan...


I hallen har vi en hylla... här ändras eller flyttas det sällan om och mer än sällan bemödar vi oss med att damma där! ;)



Julstrumpor och påskägg....


På hyllan får min mammas påskägg ligga, det som vi en gång fyllde med överraskningar och gav till henne... och varje år kring den första advent, hänger vi här, under hyllan, barnens julstrumpor! :)



Små ben och fötter, med mycket skutt och spring i... här i Noras förstora strumpor! ♥



Livskvalitet... att få vara nära sina barn och barnbarn!!! Ännu mer livskvalitet, då liten och stor ägnar tid åt att tillsammans skala potatis och morötter! En syssla vilket innebär att stor skalar, medan liten sysselsätter sig med att ömsom tvätta rotfrukt och ömsom tvätta sig själv med en dyblöt disktrasa... ♥ Älskade lilla barnbarn, ibland önskar jag så att min mamma hade fått träffa dig... hon skulle fullkomligt ha älskat dig, det vet jag!!! :)



Nu blir det Stjärnorna på slottet och ohämmat popcornätande!!!
Fin kväll på er!
Kram

4 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Fiiint du skriver vännen!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram Agnetha

Villa Vinkelhaken sa...

Såå fina hus du har! :)

Ha det så bra!
Kram Jenny

Anonym sa...

Vad fint du skriver vännen!
Ha en skön söndag.
Kram Carina

annika sa...

Fint att din mammas minne lever med er så påtagligt. Jag brukar också tänka på mina föräldrar och lilla Malva och hur det skulle ha varit. Det är angenäma tankar.
Jag letade pastellfärgade ljus i går men lyckades inte så bra.

Kram