tisdag 17 januari 2012

I det som återspeglas...

...ges betraktaren möjlighet att tolka fritt!
Vårvintermixat med en touche av retro...


Jag har så himla lätt för att köra över mig själv... jobba för hårt och vila för lite! Här om dagen beskrev en vän på sin blogg (en fantastiskt trivsamma blogg måste tilläggas) hur trött hon just nu är... och återigen slog det mig att jag är alldeles makalöst urusel på att koppla av och ta det lugnt! Så nu är det bestämt, i enighet med mig själv och ett par andra... att jag ska bli bättre på att vara medioker, oproduktiv och emellanåt, sanslöst lat! "Japs", som älskade lilla Dorisen skulle säga... jag ska banne mig bli en "odugling" med jämna mellanrum!

Det är viktigt att stanna upp... förmå sig att ta till vara det som livet återspeglar!


Ni är väl rädda om er?!
Kram

Jag kan inte kommentera hos vissa av er!

5 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Maria!!!
Äntligen kan jag kommentera hos dig! Har inte gått på flera dagar!
Så stiliga bilder, jättefina!
Ja var lite slö och lat! Det tycker jag!
Ha det så gott.
Kram Agnetha

annika sa...

Håller med Agnetha och dig om att det är bra för kroppen och knoppen att vara lite lat. Jag har försökt att åtgärda kommenterandet på min blogg men jag vet inte om det funkar till fullo.

Kram

martinealison sa...

De belles images... je pense qu'au creux de l'hiver nous ressentons tous une certaine lassitude...
Il faut boire du lait de chèvre me disait mon professeur de français lorsque j'étais petite!...
Gros bisous Maria.

Vardag och flärd sa...

Underbara bilder!
Kära Maria, det är lätt att säga hur man ska vara men att sen vara det .... Tanken är god och jag vill verkligen att du ska vara rädd om dig för du är fin!
Kramar Eva

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Så skönt att du kommit till insikt innan det blev riktigt illa! Det låter riktigt bra, tycker jag, att du nu ska bli en i gänget av oss oduglingar:) Saken är ju den att tar man det lugnt emellanåt så orkar man desto mer vid ett annat tillfälle:)
Ta hand om dig nu
Stor Kram Annelie ♥


PS Jag har också haft stora problem med Blogger men efter att jag installerade Google Chrome har allt fungerat 100%!