onsdag 25 januari 2012

För den fina flaskans skull

Te i ljuvlig flaska(COOP) och sagolikt fin och retromönstrad bricka(Indiska)


"Det är inte hur man har det, det är hur man tar det"
 om att ha förmåga att uppleva livskvalitet

Enkelt formulerat... men enormt talande!



Visdomsord från min vän Karin idag... Apropå att vissa människor fastnar i självcentrering, bitterhet och självömkan, trots hälsa, familj och välfärd.... Medan andra människor bestiger eländesberg, vadar genom dy av sorg och ändå går vidare och lyckas finna de små glädjeämnena i livet! 

Ett av mina små glädjeämnen... grönt färdigbryggt te, införskaffat för den fina flaskans skull! 


Jag hoppas att ni har fått en fin start på veckan!
Kram alla rara!

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Jag har sett detta te på någon blogg och letat som en galning efter det! Var lyckades du hitta det och var stod det om det var i en självbetjäningsbutik?
Det var fina visdomsord!
Kram på dig! Eva

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Flaskan är helt enkelt underbar:)
Mycket sanna visdomsord - de ska jag ta med mig:)
Vet inte ännu vad jag ska köpa för fröer - det finns så mycket fint och spännande!!
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥ ♥

Vita små hjärtan sa...

Åååå den påminner om precis termosar vi hade på Guldängeln! Samma motiv!
Kram Agnetha

Anonym sa...

Fin flaska, hoppas teet smakar gott.
Kram vännen
Carina

millandante sa...

Så fint inlägg!!
Och en sån flaska har jag sneglat på många gånger, dags att köpa en nu inser jag:)

Kram