torsdag 12 januari 2012

När?

Dukat för middag bestående av gulaschsoppa, focaccia och krämig vitlöksost



När får vi en riktig vinter med snö som ligger kvar mer än några ynka timmar? När kommer dessa vinterkyliga dagar, då vi ges möjlighet att få promenera i ett vintermagiskt och snötäckt landskap... när? Att längta efter våren är näst intill omöjligt när man saknar vintern... eller vad sägen ni, går det att uppskatta våren lika mycket när vi blir snuvade på vintern? Är det möjligt?

Det hör liksom vintern till att få kliva ut i en snö- och frostbeklädd natur.... att få känna hur kylan biter och nästippen blir röd. Det är liksom det som är tjusningen med vintern, att få uppleva snö och knarr under fotsulorna, att få pulsa i snö. Att bli frusen, men ändå vara vinternöjd. Det mysiga ligger liksom i att få vara ute och sedan komma in igen. Att äta hemlagad soppa med nybakat bröd (läs, bake-off-bröd), så att man sakta blir varm igen. 

I år är det mestadels blåsigt och marken är bar. Det knarrar inte under fotsulorna när man promenerar och vi äter varm soppa utan att ha upplevt röda nästippar eller riktig vintermagi. Jag längtar efter snö! :)



När... när får vi snö?


Ha en makalöst fin dag... med eller utan snö!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar efter sommaren och jag älskar dina inlägg!
Ha en bra dag.
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Vi får vinter ett annat år! Jag längtar faktiskt inte så mycket efter vinter här hos oss på västkusten, vi är ju inte så vana vid vinter. Men jag är uppfödd i en annan del av landet där vi alltid hade snö och jag längtar efter att åka iväg till snö under vintertid. Men men .... jag vill ju gärna att barnbarn ska få uppleva vinter med pulka och skidor.
Ha det fint i väntan på våren, snart är ljuset här i alla fall!
Kram Eva

Ida sa...

Det var så himla trevligt att få sitta vid det vackert dukade bordet och äta av den supergoda soppan!

Tidigare ville jag har snö, men nu kan det vara... man kan längta efter våren ändå!

Puss Puss♥