tisdag 3 januari 2012

Saker som gör mig glad

Turkos skål från Marimekko... gör mig glad!


Under mellandagarna var jag sjuk och mådde rent ut sagt "skit"... som uppmuntran fick jag då en underbar skål av min fina man... Glädje! :)


Fabulös keramik... inspirerande bok som tipsar om hur man kan arbeta med lera


Jag har länge önskat mig Fridas Fabulös keramik (ni hittar henne i min blogglista) och på julaftonsmorgon kom så äntligen tomten med denna makalöst fina och mycket inspirerande bok! :) Här finner du massor med tips och arbetsbeskrivningar på hur du med lera kan skapa de mest fantastiska föremål och hela boken är fylld med bilder på fabulös keramik!!! Åh vad jag har njutit av denna bok, jag kan verkligen inte bläddra mig mätt bland dessa ljuvliga sidor! Glädje! :)

Vardag och tisdag förmiddag... innebär i sedvanlig ordning en hel del skrivande och analyserande av data. Som sällskap har jag en pluggande Ida, vilket gör det roligare och inte fullt så långtråkigt att sitta "fast" vid köksbordet!  


Hoppas att ni får en fin dag!
Kram

9 kommentarer:

Ida sa...

Jag älskar boken och skålen, lovely things!
Det är så mysigt att sitta här och plugga!
Puss puss♥

shabby chic og lavendel sa...

Hei, og tusen takk for koselig nyttårshilsen inne hos meg.♥
-Og et riktig godt nyttår til deg også! :))
Det er slike herlige og duse vårfarger her inne hos deg... og eg kjenner allerede at eg allerede savner våren... ;)

Ønsker deg en fin tirsdag.
Klemklem

shabby chic og lavendel sa...

... og eg kjenner at eg allerede savner våren... ;) Skulle det stå. `Fniis..;)

mamma lycklig sa...

Underbar skål, man kan inte ha för många av dessa skålar. Låter jobbigt med läxor, pust o stön. Men du får försöka att ha det så gott ändå. Lycka till i min lilla tävling.
Kram kram Nettan

Tre Tanter sa...

Så rart av din man att komma med en sån uppmuntrande present. Den där boken ju också en fin gåva. Hoppas att Du mår bra igen nu.
Kram Tre Tanter.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen ♥
Skålen är verkligen jättevacker - underbar färg! Förstår att du blev lycklig:)
Boken verkar riktigt intressant!! Skulle passa mig perfekt:)!
Stor Kram Annelie ♥

Vita små hjärtan sa...

Men gumman då har du varit sjuk, vad trist! Hoppas du är bättre! Å vilken underbar bok det verkar vara!
Ha en mysig kväll.
Kram Agnetha

Vardag och flärd sa...

Så fina glädjande presenter! Hoppas du mår bra nu efter din "sjuka"!
Kram på dig vännen!'
Eva

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Maria och god fortsättning på det nya året !
Visst finns det mycket att glädjas åt, och främst då sina närmaste. - Och trots man är 50+ är man barnsligt förtjust i överraskningar och presenter ;) ! - Skålen var så vacker, och den boken skulle jag också bli glad över !
- Hoppas du har frisknat till och att du får en skön dag !
Varma kramar / Anneli