torsdag 21 oktober 2010

Vad blir det för gott att äta....


Jag älskar verkligen god mat, frukt, grönsaker, fikabröd, bakelser, godis..... ja det mesta!!! Att äta är en mycket trivsam och nöjsam sysselsättning!!! Men om jag ska vara riktigt ärlig så går matlagningen oftast på rutin här hemma och är det något jag skulle behöva, så är det en rejäl portion med inspiration!!!! :)

När Ida var liten och började känna sig hungrig, var alltid hennes stående replik, "Mamma, vad blir det för gott att äta?"... :) Brukar le åt detta när magen kurrar och matinspirationen tryter... Numera är ju de stora tjejerna utflugna och de har båda blivit väldigt duktiga på att laga mat! :)))  Vad lagar ni för smaskens hemma hos er?

Ha det underbart och fint denna sköna torsdag!
♥ ♥

6 kommentarer:

Nora sa...

Ja, jag älskar också att fika!!!! :D :P

Åke och Tanterna sa...

Hejsan tjejen...

Vad förvånad jag blev när jag hittade Dig HÄR! Himla fin blogg Du har, återkommer gärna.

Må gott

*KRAMAR om´na*

Britt (skolkamrat från dek)

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Tack för dina alltid så rara kommentarer inne hos mig. Kul att du tittar in till mig varje dag.....

Jag skulle också behöva en portion "matinspiration" för det är lätt att det blir det "gamla vanliga" Fniss!
Idag blev det soppa o pannkaka eftersom det är torsdag. I morgon blir det nog tacos eller potatisgratäng.

Må så gott!
Kram Therese

Ida sa...

Jaaa, vad får vi för gott nästa gång vi kommer..... :)

Puss ♥

KLydell sa...

MM det finns knappt något bättre än att äta gott och mycket!! Tack för all god mat vi fick hos er senast!! ♥

Sirpa sa...

Jag älskar GO mat!
Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa