måndag 19 december 2011

Att falla för frestelsen

Julblomster i vardagsrummet... en Hyacint har fått följa med hem

     
                           Julfin dukning hos kära lillebror och svägerska            


I helgen har vi besökt Örlogsstaden Karlskrona och myst tillsammans med bror och hans familj! Det har ätits god mat och söta efterrätter, badats i tunna och eldats brasa!!! När jag och fina svägerskan var ute och shoppade i lördags föll jag även för frestelsen och köpte med mig ett par (svagt doftande) Hyacinter! Nu återstår att se hur luftrören reagerar då dessa ljuvliga blomster slår ut!


Makalöst trivsamt har vi haft det och jag hoppas att även ni har njutit och mått väl!
Var rädda om er i julruschen!
Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig helg.
Hoppas ni klarar hycintdoften.
Kram vännen!
Carina

Anonym sa...

Vilken mysig helg.
Hoppas ni klarar hyacintdoften.
Kram vännen!
Carina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Det verkar som om du har kunnat ladda batterierna ordentligt:) Låter som en riktigt mysig helg!
Vilken underbar Amaryllis - vackert!
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥ ♥

Vardag och flärd sa...

Hoppas du klarar av hyacinten, det är en fin julblomma! Vilken härlig helg du haft!
Ja, här tar vi det lugnt i julruschen och det hoppas jag du gör också, vännen!
Kram Eva

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Tack snälla du för berömmet om min bild, du gjorde mig glad!!
Åååååååååååååå dina underbara bilder, så läckert med amaryllisen, så sofistikerat allting blir så elegant och vackert som du gör och de bilder som du ställer samman, som en vacker bok.
Du är så begåvad.
Kram Zara

martinealison sa...

Des photos toujours aussi magnifiques qui honorent Dame Hiver qui arrive à grands pas...
Je te fais de gros bisous et te dis à très bientôt.

Tre Tanter sa...

Tre Tanter tycker dina foton är jättevackra, hoppas det går bra med hyacinten!

Kram