onsdag 7 december 2011

Gissa vad...

Novemberkaktus... ack så vacker, men inte riktigt så glad som jag önskade


...det SNÖAR och inombords känner jag ren och skär GLÄDJE!!! ♥ Stora och ljuvligt vita är dessa snöflingor... och de bjuder på ett underbart skådespel då de yr och far runt i luften! :))) Vilken LYCKA... jag ÄLSKAR när det SNÖAR!!! :)


Årets Julros mår bra


Ha en makalöst fin dag... jag hoppas att även ni får njuta av snöandet!
(och om ni inte gillar att det yr i luften, hoppas jag att ni njuter av annat)
 Kramar


(..pst, jag har en Novemberkaktus som slokar och nu vet jag inte om jag har vattnat den för mycket (det kan vara så) eller om det är något annat fel. Om någon har några skötselråd, tar jag tacksamt emot dessa! ♥)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen
Vattna inte för mycket på kaktusen.
Fin slinga du gjort, vad du är pysslig.

Kram i snöovädret
Carina

martinealison sa...

Bonjour Maria...
Aujourd'hui je vais prendre la route... Je quitte la Bretagne. Ici il pleut, le temps est triste...
La neige doit apporter chez toi une grande luminosité qu'aujourd'hui nous n'avons pas...
Une très belle plante aux fleurs blanches pour illustrer cette journée...
Gros bisous

Vardag och flärd sa...

Jo, det är vackert med snö och man blir piggare av ljuset men jag tycker inte om det här på västkusten för oftast är det snöstorm som föranleder både olyckor och andra tråkigheter.
Men du får gärna njuta av det och bli glad så blir jag också glad!
Kram Eva

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Vilka vackra bilder!!

Så härligt med snö. Jag håller med dig - det är så vackert när det snöar. Rofyllt att titta på de stora flingorna när de dalar ner mot marken.

Kaktusen ska ha mycket lite vatten och sen blir det väldigt tungt för den med alla utslagna blommor.

Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥♥

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Maria!
Ja visst är det härligt och mysigt!!! Jag njuter också....
Kram Agnetha

mamma lycklig sa...

Mitt bästa råd när det gäller allt levande, ge den kärlek. Och en gnutta vatten förstås.
Hoppas att allt är bra med dig, det känns som du inte är något julstressad, sköööönt.
Visst är det härligt med snö bara det kunde bli några minusgrader också så den ligger kvar. Jobbig med snöslask och blöta skor.
Ha det så gott.
Kram kram Nettan