fredag 30 december 2011

Det är så här...

Bröllopsfoto av mina farföräldrar

...jag hinner INTE med!


  Stickning som ännu inte är färdig och belysning som hänger "fel" och som inte givits tid för att hängas "rätt"


Det spelar ingen roll hur medveten jag är om tiden,
eller hur jag räknar timmar, planerar eller funderar...


Flera år gammal julbelysning med dinosaurier


Jag hinner helt enkelt INTE med...
och det får mig att tänka
 att det är helt galet att året snart övergår i ett nytt!
Ett nytt år som förhoppningsvis blir lugnare... ett 2012 utan oro och rädsla
över barnens hälsa och välmående!
Barnen, det bästa vi har... ALLA FYRA LIKA MYCKET!
(och så barnbarn och barns respektive såklart)

I morgon ska vi beskåda den Magiska Nyårsnattens Fyrverkerispel...
Umgås med kära vänner
Inte tänka på på allvarsamheter eller måsten
Bara njuta och vara... med fina människor!


GOTT NYTT ÅR!
MÅ DET BLI MAKALÖST FINT!
...niger och tackar för året som gått!

13 kommentarer:

annika sa...

Gott slut och ett Gott Nytt 2012

Ha det fint fina vännen

Kram kram

Anonym sa...

Gott nytt År fina vännen!
Tack för ett toppenbloggår!
Kram Carina

Ida sa...

Jag har precis samma problem... Att tiden inte räcker till! haha

Barnet/barnen är verkligen det käraste man har!!

Tack för ett underbart år kära mamma <3
Ha en fantastisk mysig och trevlif nyårsafton!!

Vi ses nästa år ;)
Puss puss

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen ♥
Ja, man hinner inte med allt man vill längre! Men det gör ju faktiskt ingenting - det blir både Jul och Nyår i alla fall. T.o.m. Påsk och Midsommar:)

Tänk vad bra det går ändå utan allt det där som förut var så "livsviktigt".

Det finns inget som är viktigare än barnen. Önskar ett bättre år för mina små nästa år utan krämpor och sjukdomar:)

Stor Kram Annelie ♥ ♥

Unknown sa...

Tackar dig för ett år med fina inlägg och underbara bilder!
Ett riktigt Gott Nytt År till dig!

Kram kram
Nelya

helen tilston sa...

Happy New Year and may it bring good health and happiness

thank you for your blog

Helen xx

Åke och Tanterna sa...

Hejsan vännen...

Tack för de fina orden Du skrev på min blogg och jag kan bara säga DITO *LER*

Hoppas Ni får en fin nyårsafton.
Vi ska ta det lugnt och stanna hemma. Vill inte lämna Snyggingen ensam i huset när det smäller runt omkring.
Må himla fint och ett Gott Nytt År önskar jag Dig.

*KRAMAR om*

Elsa och Helena sa...

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig fina bloggvän!

KRAM Helena

Unknown sa...

Gott Nytt År :-)

Kram från Eva

Härligt hemma sa...

Tack detsamma fina du :)). Känner igen det där med att inte hinna med. Men som du skriver det viktigaste är barnen och hälsan!!! Massor av kramar till dig och jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!!!!
Madeleine

Vardag och flärd sa...

Jag vet hur det känns att inte hinna - när jag öppnar vissa skåpdörrar ramlar det ut grejer! MEN det finns sånt som är viktigt och det är att göra det man tycker om och mår bra av, strunt samma om nåt hänger fel!
Mer tid att städa och dona får vi nog aldrig så krama varann istället och njut av vad som finns!
Önskar dig du fantastiska varma vän ett gott slut med dina vänner och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram Eva

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Tack för din hälsning, och din kommentar, den värmde gott.
Jag måste säga att jag har den största respekt inför ditt konstnärskap, för något annat ser jag inte, dina bilder och din inredning, är så vackra.
Och för mig verkar det så konstigt att du inte tycker att du hinner, för det hem jag ser är välarbetat och konstnärligt inrett intill förfining, så harmoniskt och så rent, så ingen tycker nog att du inte hinner, men däremot så förstår jag fullkomligt vad du menar, för jag tycker inte jag hinner nåt överhuvudtaget, dagarna bara sprutat iväg, som vatten i en brandslang. Var kväll så går jag upp för vår trapp till vår övervåning,för att sova, ofta tänker jag, men gick jag inte här alldeles nyss...........
Ja du vet vad jag menar, det känns inte som en dag mellan, mera som en stund.
Önskar dig och familjen den bästa hälsa, under det kommande året.
Varma kramar Zara

nina/nice sa...

Gott Nytt År!
Hoppas ni får ett toppenår allihop!!!
Kram Nina