lördag 3 mars 2012

Människor som vill hjälpa

Helgkänsla...


Det finns många människor som gör mycket fint och som bidrar till att öka livskvaliteten för andra människor. Det kan vara olika insatser, gester och handlingar, men det är viktiga och betydelsefulla sådana! 



Lite härligt blomster i vardagsrummet


Människor som verkar för andra människors välbefinnande gör mig glad och jag känner att det är alldeles för sällan som jag uppmärksammar dessa på min blogg! 

Idag vill jag berätta om Idas kompis... en ung tjej med samma namn, som på flera vis bidrar till att världen ska bli mer livsduglig för människor! Idas kompis tycker om att hjälpa och i höstas var hon i Filippinerna och arbetade. Jag håller fullständigt med henne när hon skriver på sin blogg att även de små insatserna är viktiga! Trots att jag inte är troende tycker jag ändå att kyrkan och människor som jobbar där i mångt och mycket gör ett viktigt och fantastiskt bra arbete! All heder åt Idas kompis!

Ha en finfin lördag alla rara!
Här ska vi fira lite!
Kram
  ♥  


 

6 kommentarer:

Fru Sederblad sa...

Det har du så rätt i. Och även små insatser räknas.

Vilka fantastiska bilder du har på din blogg! De är så fina och mjuka i färgerna. Väldigt harmoniska.

millandante sa...

Åh så fint och viktigt inlägg!! Njuter av dina bilder och av kraften du förmedlar genom hennes blogg!
Kul att du vill vara med i utlottningen också:) Lycka till!!

Ha en fin firardag!!!
Milla

annika sa...

Härligt med så engagerade unga!

Ha en fin helg och fira den som celebrerar

Kram

Anonym sa...

All heder åt kompisen och åt dina vackra bilder!
Ha en fin helg vännen!
Kram Carina

Ida sa...

Hon är så väldigt go, fin och omtänksam min vän Ida!!!♥
Puss Puss♥

Anonym sa...

Hej Maria!
Tack för ett fint blogg inlägg, blev varm om hjärtat <3
O TACK för att ni är med o stöttar arbetet mot att utrota hungern!
Kram Ida