torsdag 18 november 2010

Blinka lilla stjärna där.....


Älskar stjärnor i alla dass former! De virkade fick jag för många år sedan.... så fina att lägga under kaffekoppen! :)


Visst är det underbart och spännande med stjärnor... Hela universum fascinerar mig med all sin oändlighet och i mångt och mycket även obesvarade hemlighet!!! :) Lyssnade på radion där de diskuterade liv i rymden och hur man eventuellt skulle kunna kommunicera med detta.... Mycket intressant, för hur kommunicerar man med något som man inte har en aning om hur det gestaltar sig... Vad tror ni? Nåväl, man kan ju nöja sig med att njuta av dessa stjärnor på avstånd, eller av de som är av lite enklare slag, tex virkade sådana... eller genom att tralla på "Blinka lilla stjärna där..." tillsammans med goaste lilla barnbarnet!!! :)))



Jag ser att dammet avslöjar oss... det är inte ofta vi torkar i detta skåp! :)


Här fortsätter pluggandet i kombination med annat oviktigt, så som diskussioner gällande ommålning av ett slitet parkettgolv, pysseldrömmar, allt för mycket kaffedrickande och en stark längtan efter helgen! :)

Jag hoppas att ni mår fint och har det bra!
KRAM

6 kommentarer:

annika sa...

Förstår att hjärnan vill roa sig lite också. Söta små där på stocken...bra att de är beredda.
kram

Härligt hemma sa...

Vad mycket pysselideér du har, vad kul :) Tack gulliga du för din fina omtanke!!!
Hoppas du får en härlig helg!!
KRAMAR till DIG!!!

Anonym sa...

Hej!
Sådana hjärtan virkade min mormor, tänk att sådant kommer till användning igen!

Liv i rymden, tja det finns nog, hoppas bara att det är goda krafter.
Ha det bra
Kram!
Carina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej! Vad kul att du tittade in till mig. Visst får du lägga till mig i din lista-jag har redan lagt till dig (utan att jag frågade).... det vore jättekul!
Jag har ofta tittat upp på stjärnorna och undrat vad som finns där bakom. En svindlande tanke om man tänker på att det kanske inte finns något slut......
Kram Annelie ♥

Härligt hemma sa...

Ha ha, nä inte ICA denna gång. Den är från en annan liten gårdsbutik i Ljusfallshammar som jag glömt namnet på, det var fler saker som följde med hem därifrån kan jag lova. Så åker man till Wallmokrans så kan man även åka dit, de ligger inte långt ifrån varandra.
KRAMAR Madeleine

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilket fint o charmigt inlägg, det är många tankar som snurrar i huvudet när man tittar på alla stjärnorna på himlen.....
Det är något speciellt!

Hoppas att du får en fin o mysig helg med dina nära o kära!

Många Kramar Therese