söndag 13 mars 2011

Att fika en smula, eller två....

Söndagsfika.....
   


Tänk att det redan är söndagkväll, i morgon måndag... jag vill ha mer helg!!! ;) Nu har lilla Dorisen åkt hem... Mormors lilla sötnosa, som  pratar i ett, "också vill göra", gärna hjälper till, och givetvis kan "alldeles själv". Får hon välja, äter hon hellre chips än mat och grönsaker och när hon sover måste Mam, favoritgosedjuret, vara med! Med andra ord, hon är som barn är mest i den åldern.... men i mina ögon sett, är hon väldigt unik och alldeles fantastiskt underbar!!!



Mumsig citron- och apelsintårta



Att fika kan vara himmelskt gott... Idag bakade vi en härlig citrontårta, vilken vi dekorerade med apelsiner. Receptet fanns med i Lantlivs nya mattidning, MAT & VIN, men ni kan även hitta det här!


♥♥♥

Innan jag önskar er en skön och trivsam kväll vill jag återigen tacka raraste och goaste Annelie, med finaste bloggen Zinkhjärtat, som har skickat ytterligare en utmaning till mig! I denna ingår att man ska skriva åtta påståenden om sig själv, länka till den som skickat utmaningen och därefter  utmana ytterligare åtta bloggar, vilka har färre än hundra följare... Efter mycket tänkande och funderande har jag valt att avstå från att skriva om mig själv.... eller att nämna åtta specifika bloggar.... Men jag hoppas att de som har lust, både vågar och vill anta denna utmaning!!! Detta gäller även de  awards som jag fått från samma goa Annelie och raraste Zara!!!  ...Jag har sagt det förut och jag säger det igen, tack tjejer för att ni tänkte på mig och för att ni, på era bloggar, delar med er av så mycket tänkvärt och vackert!!!



Så varsågoda alla ni mysiga och fina bloggare där ute,
ni är många som förgyller min vardag!!!



Nu önskar jag er en superskön och fin söndagkväll och jag hoppas att ni får en riktigt bra start på den kommande veckan!!!


Lev väl och var rädda om er!!!
KRAM och KÄRLEK



5 kommentarer:

KLydell sa...

Vad härligt att få mysa med lilla Dorisen i helgen!! Kakan såg supergod, den ser jag fram emot att få smaka av! <3

Unknown sa...

Hej! Åh! Jag visste inte ens att du hade en blogg! Igår åkte jag bil med rumpvärme, då tänkte jag på dig:) Kramkram <3

Vita små hjärtan sa...

Så klart lilla Dorisen är unik! Sååå himla söt!
Grattis till dina awarder!
Det såg mumsigt ut!!!!! Gott med fika!
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Agnetha

annika sa...

Grattis till award. Jag håller med dig om det att inte skriva för mycket om sig själv.

Så du hade din lilla goding hos dig i helgen...så underbart. Jag har haft min lilla både i går och i dag. Sonen var här och hjälpte till och sonhustrun hade lite eget liv. Det blir intensivt kan man lugnt säga eftersom det inte är småbarnsanpassat här.
Nu ser vi fram emot en fin vecka innan nästa helg rullar in.

Kram

martinealison sa...

Hummm!! Ce gâteau doit être bien bon!!!... bises