söndag 6 mars 2011

Vänliga blomster

Underbart och allergifritt i köket
   


Sol idag med.... åh så härligt!!! :) Igår passa vi på att fylla på med lite nya krukväxter till köket... och den här gången blev det ett gäng allergifria och svagt doftande örtkryddor. Pelargonerna som inhandlades för någon vecka sedan fick vi ge bort, de skapade alldeles för mycket besvär för familjens allergiker....



Lattemugg, tvål och blommig disktrasa från GreenGate, underbara och allergivänliga... åh så lite annat gott...


Det är tur att det finns så mycket blomster som inte ger upphov till astma eller andra allergiska bekymmer. GreenGates härliga pumptvål, Sophia, har en underbar, mild citrusdoft och funkar hur bra som allra helst för känsliga lungsystem!


Så något helt annat, jag har fått ytterligare en Award.... och den här gången kommer den från finaste Zara med den fantastiska bloggen, House of chandeliers and Shabby things! Tusen tack raraste du för att du tänkte på mig!!! Den här tjejen sprider genom sitt bloggande, så otroligt mycket kärlek och glädje och givetvis vill jag rekommendera er att besöka hennes blogg! Titta gärna in och njut av allt det vackra och tänkvärda som hon bjuder på!!!   Själv behöver jag fortsätta att fundera lite över nomineringarna.... ja, jag vet, jag är lite småseg och saktfärdig!!! :P

Idag ska vi ha en skön och lugn söndag.... kanske pyssla och baka lite,  gå en promenad i det vackra vädret.... ta dagen som den kommer helt enkelt, utan stress och krav!!!
 
 
Jag önskar en den skönaste och finaste söndagen!!!
Tack för att ni tittar in här!!!
KRAM och KÄRLEK

9 kommentarer:

Nora sa...

Vilka fina bilder!!
Usch, jag vill inte gå på promenad...! :P
Gått ska de bli med fika, iaf!
Kram Nora!

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Låter som en alldeles fantastisk dag. Det är ju så ljuvligt skönt ute i dag.
Så härligt collage, så vackra bilder!!!!
Vi har varit på 5 års kalas. Å igår 101 års kalas!!!!! Helgen gick fort!
Ha det så gott.
Kram Agnetha

KLydell sa...

Visst är det underbart med gröna växter!! Hoppas att ni har haft en underbar söndag! Och att ni hann ut i det fina vädret! <3

Ljusa Rum sa...

Så fina bilder!!! Dom där skärbrädorna i porslin är så fina! Hoppas att du får en skön söndag! Kram/Veronica

Vardag och flärd sa...

Tur att det finns växter för alla - och pelargoner är inte hela världen, du har ju hittat annat fint.
Hoppas du hann vara ute i det härliga vårvädret idag!
Kram Eva

Home No.1 sa...

Hej och grattis till awarden. Tråkigt med allergiker men vad gör man...vackra bilder du bjuder på! Kram Annica.

Härligt hemma sa...

UNDERBARA bilder..i vanlig ordning!! Din nya header är supersnygg, vad är det för vaser!?
GreenGate är ju vååår!!
Ha det så gott!!!
KRAMAR Madeleine

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Tycker att det är så härligt med färska örter i köket! De sprider en så underbar doft när man rör vid dem och det blir ju så gott i maten också:)

STORT GRATTIS till din Award! Inget konstigt iofs att du fått den - din blogg är så fin att läsa ♥

Ha det riktigt gott min vän
Stor Kram Annelie ♥

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Ännu igen så ljuvliga bilder.
Vad tur att det finns såna där allergifria saker, egentligen så borde ju allting som ger allergi förbjudas, jag menar det som uppenbarligen är farligt, som alltför starka parfymer, och medel.
Vilka otroligt vackra trasor, sånt kan man inte köpa här. Tack gulliga du för dina fina ord om mig, det värmde så gott, och säger en hel del om givaren också.
Många kramar Zara