lördag 15 oktober 2011

Att inte börja för tidigt

Fina formar från IKEA, ett kan hända lite motsägelsefullt inköp ;)


Egentligen tycker jag att det är helt sjukt att julen redan nu har plockats fram i butikerna... och precis lika galet tycker jag att det är att affärer och online-shopping-butiker lägger ut höst och vinterkläder redan i juni!!! Det har faktiskt hänt att mössor och vantar varit slut för säsongen, då vi "jagat" sådana i  början av november! För är man som vi, det vill säga för det mesta väldigt saktfärdiga och ofta sent ute, ja då kan det bli så att man står där både "möss- och vantlösa" precis lagom tills det att snön börjar falla!!! ;)

Så jag är emot hela den här kommersiella forceringen... samtidigt som jag förstår varför den fungerar som den gör och ibland även dras med i den (motsägelsefullt, jag vet)! Kanske är det just därför,  för att hela den här grejen är så komplex, som jag tror att det är extra viktigt att ha tålamod... att orka och ha förmåga att vänta... och längta! Att inte ta ut saker i förskott och istället fokusera på nuet! I min värld är det nämligen för tidigt med jul... i min tillvaro är  hösten nykommen och än så länge  känns det som att det är lååååång tid kvar till advent! :)


Ha en finfin och trivsam lördag alla rara!
Kram

11 kommentarer:

Ida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ida sa...

Man ska inte ha för bråttom... att längta är viktigt!!!

Vilka superfina formar!!!
Ha en fin kväll!!!
Puss Puss Ida

Anonym sa...

Söta formar, jag har de röda!
Ha det fint vännen!
Kram Carina

Nora sa...

Jag gillar formarna!! Nu kan vi göra vanliga små knäck, och sen ovanliga jättestora!! Och självklart med polkagris i! ;D
Kram Nora! <3

Unknown sa...

Håller helt med dig att det är för tidigt med jul men det är liksom svårt att motstå. Formerna är fin fina!
Kram
Nelya

millandante sa...

Jag håller helt med dig! Samtidigt som jag känner för att åka raka vägen till Ikea för att inhandla dessa ljuvliga formar, så de inte tar slut... hihi;)

KRAM

annika sa...

Jag är helt inne på samma linje som du. Jag försöker att välja bort och koncentrera mig på nu. Men visst missar man en del då. Men adventspynt och julpynt kommer att finnas så vi hinner tröttna.

Kram
annika

martinealison sa...

Profitons de chaque moment... En ce moment le soleil est si présent que je n'ai pas envie de penser à noël... seulement envie de vivre le moment présent.
Cependant très chic! ces petites caissettes à gâteaux...
gros bisous

Mariette sa...

Hej!

Vad kul att ni bakar Faster Inga kakor ibland!

Jag håller med dig...varför måste det startas så tidigt med julen (och andra säsonger innan det är dags!)...det är synd, jag tycker bara det blir tidigare och tidigare också....

Fina fina formar, såna kan man ju i alla fall köpa nu!

Kram Mariette

Vardag och flärd sa...

Håller med, jag blir bara trött när jag ser alla julsaker redan i okt-nov! Men om det finns lite fina höstprylar i butikerna är kul.
Hihi, jag vet att jag kanske städar för mycket ibland (och ibland för lite) men jag gillar att städa när jag är på DET humöret.
Ha en härlig söndagkväll!
Kram Eva

Fiffiga Systrar sa...

Så himla fina formar!! I like!!

Kram Elin