onsdag 26 oktober 2011

Rogivande sysselsättning

Soon to be.... ett stickat kuddfodral


Åh vad jag gillar pyssel och handarbeten som inte är så komplicerade eller tidskrävande! Just nu håller jag på att sticka ett kuddfodral... och med stickor nummer nio går det undan... det gillas skarpt!!! :) Att sticka är för övrigt en väldigt rogivande och lagom avancerad sysselsättning!!! :)

Idag har jag pluggsällskap av Ida och med en sconessugen Smula vankas det alldeles strax "nybakat"  till  eftermiddagsfikat... åh vilket trivsamt och mysigt avbrott i läsandet!!! :)))


Hoppas att ni har en fin onsdag!
Kram

5 kommentarer:

Ida sa...

Vad underbart att pyssla lite! Jag är så pysselsugen... Det finns inget så rogivande som att få uttlop för sin kreativitet!!

Supermysigt med pluggsällskap och underbart eftermiddagsfika med scones!!!

Puss puss <3 <3 <3

Vardag och flärd sa...

Ja, det är rogivande att sticka och det kan man göra när man tittar på tv.
Du har alltid så härliga fikastunder med dina kära.
Kram Eva

Unknown sa...

Kan bara hålla med, exakt så ska det vara när man stickar, å vilka läckra stickor Du har! :-)

Kramen från Eva

annika sa...

Mysigt med avbrott då man sitter hemma och läser. Har blivit sticksugen på senare tid...får se vad det kan bli...

Kram
annika

mamma lycklig sa...

Hmmm, det ser spännande ut. Hoppas att du visar oss resultatet. Pyssla bör man annars dör man.
Det är mitt motto.
Ha det gott.

Kram kram Nettan