tisdag 18 oktober 2011

Inte vilken dag som helst

Presentpåse gjord av tapet... användbar och lätt att göra
    

Idag har jag och Ida suttit och skrivit på våra respektive arbeten hela eftermiddagen... och så har vi ätit ugnsbakad lax och alldeles för många chokladbollar!!! :)))


Chokladbollar i rosa skål från Lagerhaus


Eftersom det idag inte är vilken tisdag som helst, utan Idas födelsedag, så har vi myst lite extra!!! Tänk att det är 22 år sedan jag kom till förlossningen och nästan blev hemskickad! För det första såg inte barnmorskan att jag var gravid (hade världens minsta mage, det fanns tom grannar som senare berättade att de missat min graviditet) och för det andra bedömdes jag inte vara förlossningsredo (hade inga värkar, utan kände mig mest nödig) och med fyra veckor kvar till BF ansågs detta som ytterligare ett skäl till att jag skulle åka hem. Men efter en hel del övertalning blev jag så småningom insläppt och efter ännu mer  tjat blev jag undersökt... och tur var väl det, för sedan tog det inte många minuter förrän jag hade en  tre kilo "stor" tjej på min mage! :))) Grattis du älskade, fina, roliga, kloka och härliga Ida på födelsedagen!!!


Ha en underbar fortsättning på veckan alla rara!!!
Här öser regnet ner, men det gör inget!!!
Kram

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vlken tur att du var envis, själv slet jag i 3 dygn och sedan blev det op.
Grattis till Ida!
Kram Carina

Nora sa...

Nej mamma! Man kan inte äta för mycket chokladbollar!! ;)
Tänk att för 22 år sen fick jag en storasyster... Eller ja, en blivande storasyster eftersom jag inte var född då.. :)
Gggrrraaattttttiiisss världens bästa Ida!!! <3<3<3
Kram Nora! :) ♥<3♥

helen tilston sa...

Happy Birthday - beautiful memories and a joyful year
Helen Tilstonxx

Vardag och flärd sa...

Grattis till Ida och dig! Hon vägde 3 kg och du såg inte gravid ut, det är otroligt! Vilken lycka det är att få barn och kunna följa dem på deras väg i livet.
Kram Eva

Unknown sa...

Grattis till Ida! Vilken förlossnings berättelse!

Fina bilder med mumsiga chokladbollar, vill också ha :)
Kram kram
Nelya

martinealison sa...

Toutes mes félicitations ... Il est beau de parler de ses naissances...
J'ai eu la chance d'avoir 4 enfants... 3 grossesses à risque... 3 petits prématurés (830g pour la plus petite) et pourtant j'avais pris pour chacune de mes grossesses plus 25 kg! mais sitôt accouchée, plus rien de s'y connaissait!
Humm!!! je serais bien venue partager ces bonnes boules de chocolat!
Gros bisous à vous

annika sa...

Vilken tur att du stod på dig och blev undersökt. Häftigt att var i de sista graviditetsveckorna och det inte syns! Det har jag aldrig upplevt...

Kram
annika

annika sa...

Grattis till Ida ...glömde jag bort där i graviditetsminnen :)