torsdag 6 oktober 2011

Tomtar på loftet

I väntan på julen...


I somras när jag och tjejerna var ute på vår lilla road trip, köpte jag en superfin tomte till min man (som liten sparade han på tomtar i stearin)... och sedan vi kom hem har han, alltså tomten, blivit stående på skänken i köket!  :)  Han är så söt, lilla tomtefar från RICE, så jag tror att han får stå kvar ett tag till...  istället för att hamna bland de andra tomtarna på loftet!!! :)))

Nu är det dags att återgå till lite mer artikelläsning och som sällskap har jag Nora, som också behöver plugga! Tänk vad mysigt det kan vara att sitta vid köksbordet och läsa... dricka lite te och tända några ljus, dock inte tomtefar!!! :)

Go och fin torsdag önskar jag er!!!
Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söt tomte!
Här plockar vi varje jul fram små "ful-söta" porslinsgubbar, en tradition liksom.

Kram Carina

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Tack för en som alltid gullig kommentar.
Tomtar, kommer ju lika snart i var och varannat hem så varför inte.
Det går så fort så snart är julen här, vet inte om det är sant, men de säger att vi ska få 2 dec, snö i morgon, är tvivlande.
Vatten i mängder har vi då.
Hoppas du får en fin helg söta du.
Många kramar.
Zara

Unknown sa...

En sån go tomtefar!
Jag tycker om tomtar med snälla & filosofiska ögon. Ska bli mysigt att få plocka fram de härhemma...snart ;*)
Och som sagt, tomtar på loftet har man ju liksom alltid *fnissar gott*

Kramen från Eva

annika sa...

Tomtefar...så söt och rar
blev på bänken lämnad kvar...

Skönt att sitta och läsa och samtidigt mysa med barnen. Om du har svenska som ett av dina ämnen så har jag tips på en nyutkommen bok.
http://www.studentlitteratur.se/o.o.i.s?id=2474&artnr=33435-01

Jag läste för Mossberg i Karlstad för tre år sen då hon höll på med sin forskning. Intressant
läsning.

Kram
annika

mamma lycklig sa...

Här är det inte bara tomtar på loftet utan också i källaren. Årets tomtetillverkning är i full gång. Skönt att man för en gång skull är ute i god tid. I början/mitten på november skall alla julsaker packas upp. Det är inte klokt när man tänker efter det är ju om en månad. Tycker inte det var så länge sedan man satt halvnaken ute i solen. Tiden går så himla fort, men det positiva är att vi har en lång vår och sommar framför oss.
Men först en vinter förhoppningsvis så blir denna vinter vit som förra året. Tycker om vinter bara när det är riktig vinter, inte slask och regn det kan man vara utan.
Härligt med vinterpromenader när det knarrar under fötterna och biter lite i kinderna.
Hörde förresten att dom väntade snö i Funäsdalen i helgen;o).
Ha det gott
Kram kram Nettan

Vita små hjärtan sa...

Så fin tomte!
Åååå jag minns som igår mina ljus då jag var liten! En tomte, en gran och en snögubbe.....
Ha en fin helg vännen!
Kram Agnetha

Anonym sa...

Hej vännen!
Tack för hälsningen.
Hoppas allt är bra med dig o familjen.

Tomten är så charmig o mysig.....

Trevlig Helg!
Stor Kram från mig/ Therese Huset vid ån