söndag 22 januari 2012

Att ha fastnat för tejp... och så lite annat

Underbart presentpapper och tjusig tejp från Panduro♥


Jag underskattar verkligen inte en promenad eller en tur i naturen, men att få strosa i affärer och shoppa fina saker och sedan gå på konditori med älskade flickor, kan också vara som balsam för själen!

Förra veckan var lite av ett kaos... det var långa dagar, sena kvällar och mycket skrivande. Det var bifogade filer som jag missade att skicka och det var redovisning av resultat och funderingar kring diskussion. Det var huvudvärk och sus i öronen och så var det terminsstart och ny kurs (som jag redan berättat)! Det är med andra ord väldigt mycket just nu och trots att jag dubbelarbetar, är jag ändå så otroligt förväntansfull inför den nya kursen! Inte en enda föreläsning är inplanerad, och hela vårterminen består i fördjupning och forskningsförberedande arbete i form litteraturstudier, valfria undersökningar och en ny uppsats! Här vankas det frihet och utrymme för kreativitet... och möjlighet att få göra en kvalitativ studie, istället för en kvantitativ... Me Like a Lot!!! :)

Så... att få gå på shoppingtur och hitta fina burkar och brickor och tyger och tejprullar... och att få äta krämbulle på konditori med en liten Doris i knäet, det var nog precis vad jag behövde!

Nu ska jag pyssla och använda min nya och fantastiskt tjusiga tejp! Jag har verkligen "fastnat" för denna papperstejp! 


Önskar er en makalöst fin och icke stressfylld söndagkväll!!!
Var rädda om er!
Kram
 ♥ 

8 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen ♥
Du är så härligt entusiastisk över dina studier så jag blir nästan sugen på att börja med min italienska-kurs (en sån där på CD, du vet)!

Det där med huvudvärk och sus i öronen låter däremot inte så bra:)
Du får sätta dig och pyssla med dina fina tapes och koppla av från studierna lite:)

Stoor Kram Annelie ♥ ♥

annika sa...

Att det finns så fin tejp det visste jag inte. Får nog ta mig en tur till Panduro någon dag. Tur att du är klok och vet vad du behöver när det är mycket runt dig. Jag beundrar din entusiasm inför din andra uppsats. Det är verkligen strongt. Blir ju lite nyfiken på vad du har valt att skriva om.
Såg inte programmet om klädindustrin men håller helt med dig om hur otäckt det är. Vad kan vi konsumenter egentligen göra?

Ha en lagom jobbig arbetsvecka. Jag ska vara på språkdagarna på to och fre på universitetet. Ska du?

Kram

Stina sa...

Så fina tejper.
Så duktig du är.:-) Kram Stina

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Nu kan jag kommentera igen hos dig! Funka en gång på sista tiden, sen var det stört omöjligt!!!!
Vad mysigt du har haft det! Å jag beundrar din kreativitet i ditt pluggande!
Ha det så gott min goa vän.
Kram Agnetha

millandante sa...

Vad härligt att du fick ett så härligt slut på en sån vecka! Låter supermysigt och visst har det sin charm att strosa på stan:)

Du gör så fina fina inlägg och jag njuter av dina bilder!! Måste kolla om jag lagt till din blogg i min högerspalt, annars är det på tiden!

KRAM

Anonym sa...

Vilka fina taperullar!
Var räddd om dig vännen, jobba inte för mycket.
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Visst är det mysigt att gå i affärer och inspireras - och shoppa (men det får inte vara fullt med folk)! Och gå på kafé sen känns som ytterligare bonus!
Men jag undrar - vad ska du bli när du blir stor?
Ha en härlig vecka och kanske liten Doris kommer på besök, för det vet jag att du mår gott av!
Kramar Eva

Tre Tanter sa...

Sus i öronen och huvudvärk får jag när jag har för mkt omkring mig så var rädd om dig men det låter ju som det vankas härliga tider :) ha en fin dag, kram från 3 tanter