söndag 29 januari 2012

Jakten på det perfekta hemmet

Är det så att hemmets tillhörigheter avspeglar en människas personlighet?



Under lördagskvällen skrattade jag så att tårarna rann, jag garvade åt saker som...
Att aldrig känna sig nöjd... om rädslan för att stagnera. Oron för vad som skulle kunna hända om vi plötsligt blev nöjda, om inget i hemmet eller livet förändrades... Det otäcka i om allt bara skulle vara det "samma gamla vanliga"

Att folk ser på sin inredning som en avspegling av sig själv... att människor jagar det perfekta. Det komiska i då jakten på soffan blir ett sökande efter en identitetsbekräftelse, eller en symbol för det egna jaget eller vi:et, istället för ett köp av en bekväm soffa

Köket... nutidens nya finrum, där sagolika pengar läggs på inredning och där prylar som Kitchenaid symboliserar status och får människor att tro att de blir mer intressanta om deras hem består av exotiska och unika föremål 

Att hålla ihop familjen... hur känslan av att värna om det egna underlättas och får näring genom att vuxna tillsammans stör sig på någon annan, en klassförälder eller en granne...

Valmöjligheter, alla tusentals alternativ som vi vadar i. Och så avslutningsvis, alla ursäkter, om att inte vara på rätt plats i livet, inte ha rätt jobb i kombination med jakten på det perfekta... det man vill uppnå, det man tror ska göra en lycklig!



LJUST OCH FRÄSCHT 
med 
Fredrik Lindström & Henrik Schyffert 

Klockrent
Underhållande
och
vansinnigt
Roligt

...jag ler fortfarande!

FIN SÖNDAG!
KRAM



9 kommentarer:

Unknown sa...

Intressant det du skriver om här!
Också, bör jag nog tillägga, för du skriver alltid så klokt, och läsvärt.

Kramen från Eva

annika sa...

Förstår att det var en show som jag missade. Har hört så mycket gott om den. Kul att alla är så nöjda.
Härlig bild du visar. Sån röra har jag både lite här och där.

Ha en fin vecka nu

Kram

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Har hört att den ska vara väldigt bra! Låter som om du instämmer i det:)!!
Ja tänk att vi ska spendera all vår tid med att vara på jakt efter det perfekta livet istället för att njuta av det fina vi har i nuet:)
Stoor Kram Annelie ♥ ♥

martinealison sa...

Le rire est un excellent médicament... Je vous en prescrit beaucoup pour les jours à venir...
Gros bisous

Anonym sa...

Träffsäkert och bra!
Kram vännen
Carina

Vardag och flärd sa...

Ja, den skulla jag vilja se!
Vad är då det perfekta hemmet? Vi ser ju alla med olika ögon och har olika uppfattning. Det måste vara trivsamt i första hand.
Ha det riktigt fint vännen!
Kram Eva

Tre Tanter sa...

Mycket tänkvärda ord från dig!

kram 3 tanter.

Ida sa...

Vilka underbara killar!! Mycket klokt och tänkvärt!!

Gud vad avis jag är på er, hade också jättegärna gått ;)! Får köpa boken i stället hihi. Hoppas att showen kommer visas på tv!:)

Ha en jättefin måndag älskade mamma!

Stina sa...

Jag har den boken. De är ju så bra de där två.:-) Kram Stina