tisdag 10 januari 2012

När jag fastnar

Akvarellbild på Carl Larssons Esbjörn... 
Inramad av min morfar under mitten av femtiotalet


I köket... industrikänsla möter lantligt


När jag fastnar händer det att jag projicera min handlingskraft på okomplicerade göromål, som att exempelvis fundera kring inredning och ommöblering. Ibland är det enklare att låta tankarna fara runt kring saker som, för det existentiella välbefinnandet, egentligen är ganska så oviktiga, men som ändå är så pass rofyllda att det ger en tillfällig frisedel mot lugn och tillfredsställelse...  Ibland är det så det är!

I flera dagar har jag väntat på feedback från min handlare och under tiden har jag hamnat i stiltje, jag har liksom fastnat... Så istället för att vara produktiv och konstruktiv, gör jag annat, som att fundera kring livets enklare saker (för att hålla min frustration i schack liksom). Ägnar mina tankar åt inredning och hur det skulle kunna bli om de nuvarande vägghyllorna i köket byttes mot andra, mer strama och inte fullt så lantliga hyllor... Det är egentligen inte vad jag helst vill tänka på, men det är sådant jag gör just nu!

Om en stund ska jag pulsa i snön och andas vinterluft tillsammans med en kompis... ta en promenad och göra allt annat än att tänka på inredning eller uppsats!



Finaste dagen önskar jag er!
Kram


Tack snälla för era kommentarer gällande Picassas webbalbum! Jag har tagit bort bilder, men vilket jobb det var! En borttagen bild försvinner även från bloggen och då gäller det att man vet vilka bilder man har publicerat. Dessutom kan samma bild förekomma i flera olika format och har man flera likadana bilder kan det innebära en hel del arbete...

5 kommentarer:

mamma lycklig sa...

Ha en skön promenad och en fortsatt bra tisdag.
Kram kram Nettan

Anonym sa...

Hoppas att du snart får komma igång igen med uppsatsen.
Ha det bra vännen!
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Att tänka på inredning är ganska mysigt och kanske man kommer på någon idé som är värd att genomföra.
Hoppas du hade en fin promenad och fick ett trevligt och avkopplande samtal med din vän.
Ha det riktigt fin vännen!
Kram Eva

martinealison sa...

Je suis heureuse de m'apercevoir que tu aimes Carles Larsson ... j'adore toutes ses illustrations et j'aime me perdre dans ses détails.
J'espère que tu auras fait une excellente promenade et que tu te sens mieux à présent.
Gros bisous

Unknown sa...

Just det, jag har ingen aning om hur man kan se vilka bilder som finns i bloggen...och en gång så lyckades jag få till massor av kryss i en blogg ;*)

Skönt med en vinterpromenad!

Måste stressa på lite nu, ska lämna någon vid tågstationen, och har en del att hinna med före...

Kramen från Eva